e.volution
  • O nas
  • Oferta
    • Akta cyfrowe
    • Archiwizacja elektroniczna
    • Zarządzanie pocztą e-mail
    • Skanowanie i klasyfikacja
    • Cyfrowe zarządzanie dokumentami
    • Przetwarzanie faktur przychodzących
    • Przetwarzanie korespondencji przychodzącej
    • Zarządzanie umowami
    • Procesy biznesowe – Workflow
    • Cyfrowe doręczanie poczty
    • Zarządzanie jakością
    • Zarządzanie przypadkami
    • Cloud Storage
    • Integracja Microsoft Dynamics NAV/AX
    • Usługi serwisowe
  • Blog
  • Support
  • Kontakt
  • Deutsch
  • English
zabezpieczanie akt cyfrowych
8 kwiecień 2020

Sposoby zabezpieczania akt cyfrowych 

e.volution Bez kategorii

Akta to nieodłączny element każdej firmy. Niezależnie od tego czy jest to mała jednoosobowa działalność gospodarcza, czy duże przedsiębiorstwo zatrudniające wielu pracowników – akta są wszędzie. Im większe jest przedsiębiorstwo, tym więcej akt trzeba przechowywać. Są to dokumenty urzędowe i prawne, które muszą być przechowywane w firmie. Zazwyczaj w każdym biurze można spotkać się z podobnym problemem – piętrzących się w teczkach i segregatorach akt. Te stosy dokumentów zalegają w szafach, na półkach, a także biurkach wielu pracowników. Zastraszająca ilość akt, które trzeba przechowywać, powoduje, że zachowanie w nich należytego porządku graniczy z cudem, a dostęp do nich jest zazwyczaj utrudniony ze względu na bałagan panujący w dokumentacji. Doskonałym rozwiązaniem dla firm jest korzystanie z akt elektronicznych.


Dlaczego warto korzystać z akt cyfrowych?


Akta elektroniczne to cyfrowy odpowiednik dokumentów w wersji papierowej. Elektroniczne teczki mogą być przyporządkowane do poszczególnych pracowników lub procesów przeprowadzanych w firmie. Nowe teczki są tworzone automatycznie, a dokumenty są automatycznie segregowane (na podstawie zawartych w nich informacji) i przydzielane do odpowiednich teczek. Dzięki przechowywaniu akt w wersji cyfrowej w dokumentach firmowych zawsze panuje porządek, a dostęp do nich jest niezwykle szybki i łatwy. Aby uzyskać potrzebną informację, nie trzeba już tracić cennego czasu na przeszukiwanie stert teczek i segregatorów. 


W jaki sposób zabezpieczane są akta cyfrowe?


Brak fizycznego kontaktu z dokumentacją, kiedy możemy własnoręcznie wziąć akta do ręki i upewnić się, czy są przechowywane w odpowiednim miejscu, albo czy nie zostały zniszczone, w wielu osobach budzi pewne wątpliwości związane z kwestią ich bezpieczeństwa. Od początku 2019 roku obowiązują w naszym kraju przepisy, które wymagają stosowania odpowiednich zabezpieczeń akt cyfrowych. Dokumenty przechowywane w wersjach cyfrowych są zabezpieczone przed ewentualnym zniszczeniem czy zgubieniem. Są także chronione przed uszkodzeniami. Każdy dokument wprowadzany do elektronicznych teczek jest zapisywany w formacie, który uniemożliwia wprowadzanie w nim zmian. W ten sposób mamy pewność, że akta będą przechowywane w archiwum w niezmienionej formie. Wyjątkiem są sytuacje, gdy np. trzeba wprowadzić rozszerzenie lub adnotacje do umowy. 


Nie wszyscy pracownicy mają dostęp do całej dokumentacji. Wybrani pracownicy mają uprawnienia do przeszukiwania tylko tych dokumentów, które są im potrzebne do wykonywania swoich firmowych obowiązków. Za każdym razem, gdy któryś z pracowników przegląda akta cyfrowe, jego wizyta w cyfrowym archiwum jest rejestrowana i zapisywana. Nie ma więc ryzyka, że nieupoważniona osoba uzyska dostęp do akt przedsiębiorstwa, a w razie potrzeby można sprawdzić kto i kiedy przeglądał dane dokumenty.

Jak wygląda całościowy proces elektroniczny od zakupu do płatności? Elektroniczna archiwizacja dokumentów – oszczędność czasu i miejsca 

Related Posts

przechowywanie dokumentów

Bez kategorii

Usługi przechowywania dokumentacji – czy warto z nich skorzystać?

poczta e-mail

Bez kategorii

Jak wygląda proces zarządzania pocztą e-mail?

elektroniczny obieg dokumentów w przedsiębiorstwach

Bez kategorii

Akta prawne regulujące elektroniczny obieg dokumentów

Ostatnie wpisy

  • Usługi przechowywania dokumentacji – czy warto z nich skorzystać?
  • Jak wygląda proces zarządzania pocztą e-mail?
  • Akta prawne regulujące elektroniczny obieg dokumentów
  • Elektroniczna archiwizacja dokumentów – oszczędność czasu i miejsca 
  • Sposoby zabezpieczania akt cyfrowych 
e.volution
© e.volution 2019
Impressum
Recepcja
Recepcja

e.volution

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

KRS 0000677137

NIP 6381822385

REGON 366928595

Budynek e.volution zima
Budynek e.volution zima